OK, so De Telegraaf has now published the SMS exchange:
Hein Verbruggen: Wie is dit? Hein
Hans Ruggenberg: Hoi Hein. Hans Ruggenberg van de Telegraaf. Belde je met het oog op de laatste ontwikkelingen.
Hein Verbruggen: Hallo Hans, gegeven de gekte en nonsens heb ik besloten om geen interviews of verklaringen te geven voordat eea wat rustiger is. Wil je echter een off the record info dann kun je bellen. Ik zit in China. H
Hans Ruggenberg: Oké Hein begrijpelijk. Wilde inderdaad een reactie voor de krant. Off the record info is lastig in deze zaak, zoals je begrijpt. Laat maar weten als je een verklaring wilt geven...succes. Hans
Hein Verbruggen: Enige wat ik kan zeggen is dat er heel, heel veel verhalen en verdachtmakingen zijn, maar geen spoor van BEWIJS. Is er ook niet. LA werd nooit positief bevonden; ook niet door USADA. En wie de kontroleprocedures kent weet ook dat er niks te regelen valt, enz enz. Maar ik ben het "moe"stadium al beetje voorbij. Mooie nacht! Hein
Hans Ruggenberg: Jammer dat de krant voor morgen al weg is. Zal het voor de dag erna meenemen. Nogmaals succes met alles en dank voor je reactie. Groeten Hans
Hein Verbruggen: Mooi. H
Reporter asks for telephone call - Verbruggen says no, unless it's off-the-record. Reporter says he can't do it off the record, but asks Verbruggen to let him know if he wants to give a statement.
Hein then says:
"The only thing I can say is that there are lots and lots and lots of stories and insinuations, but not a trace of EVIDENCE. There is nothing. LA never tested positive; also not by USADA. Those who know the testing procedures know that nothing can be fiddled, etc. etc. Anyhow, I'm already past the stage of being tired. Good night!"
Reporter says it's a shame the paper's already gone to press and thanks him for the reaction.