PORTO VECCHIO (TV2.no): Det var en Team Sky-pressekonferanse utenom det vanlige to dager før det braker løs i Tour de France.
Porto Vecchio (TV2.no): There was a Team Sky press conference outside of the usual two days before showtime at the Tour de France.
Sky-sjef Dave Brailsford blir sjelden målløs, men da den anerkjente sykkeljournalisten Paul Kimmage spurte hva som hadde skjedd med Edvald Boasson Hagens talent, ble Brailsford tydelig ukomfortabel.
Sky boss Dave Brailsford is rarely speechless, but when the renowned cycling journalist Paul Kimmage asked what had happened to Edvald Boasson Hagen's talent, Brailsford was clearly uncomfortable.
– Jeg trodde han skulle bli den neste Eddy Merckx da jeg så ham i 2009, sier Kimmage til tv2.no.
-
I thought he was going to be the next Eddy Merckx when I saw him in 2009, said Kimmage to tv2.no.
Overrasket Boasson Hagen
Surprised Boasson Hagen
Brailsford lot først som han ikke skjønte spørsmålet til Kimmage.
Brailsford seemed at first as he did not understand the question to Kimmage.
Men da Kimmage spurte Brailsford om hvorfor ikke Edvald Boasson Hagen har utviklet seg til en sammenlagtfavoritt, klarte ikke Sky-sjefen å svare annet enn "alle får lov til å ha en mening. Det er din mening".
But as Kimmage asked Brailsford why not Edvald Boasson Hagen has developed into one overall favorite, unable Sky boss to answer other than "everyone is allowed to have an opinion. That's your opinion."
– Jeg hadde ikke ventet at han skulle stille det spørsmålet, sier Boasson Hagen.
-
I had not expected him to ask that question, said Boasson Hagen.
Han innrømmer at resultatene det siste året ikke har vært helt topp.
He admits that the results over the past year has not been top notch.
– Det er greit at han er skeptisk.
-
It's okay, he is skeptical.
Jeg har ikke vist så mange resultater i vårklassikerne, men jeg kjørte grei og vant en etappe i Dauphine.
I
have not shown many results in vårklassikerne, but I ran decent and won a stage of the Dauphine.
Det er ikke noe jeg bryr meg om.
It's not something I care about.
Han får si hva han vil og tenke hva han vil, sier Boasson Hagen.
He can say what he wants and think what he wants, says Boasson Hagen.